آموزش شکستن قفل سی دی

 

با سلام امروز میخوام بنا به درخواست یکی از دوستان آموزش شکستن قفل سی دی ها رو بگم :

 

یکی از معروفترین برنامه ها در ضمینه شکستن قفل cd  برنامه clonecd  میباشد که شما میتوانید آنرا از سایت http://www.elby.ch/  یا Www.download.com  دریافت کنید .

با این برنامه میتوانید کارهایی از قبیل شکستن فقل سی دی های مختلف و همچنین استفاده از این برنامه به عنوان یک CDROM  مجازی و کپی سی دی های خش دار و ... انجام دهید .

 

ابتدا در مورد IMAGE  گرفتن و Cdrom  مجازی :

 

شاید برای شما پیش آمده باشد که یک سی دی بازی یا یک برنامه خریده باشید و این برنامه یا بازی برای اجرا شدن احتیاج به سی دی داشته باشد و شما نمی خواهید که هردفعه سی دی را در سی دی رام قرار دهید یا اصلا ممکنه ککه شما سی دی را از دوست خود گرفته باشید و بخواهید سی دی را به او بدهید و رایتر هم نداشته باشید که از روی سی دی رایت کنید در این مواقع بهترین کار گرفتن image  از cd  مورد نظر میباشد که باید به شکل زیر این کار را انجام دهید :

ابتدا دکمه Read To Image File  را مطابق شکل زیر فشار دهید و سپس CDROM  مورد نظر را که cd در آن قرار دارد انتخاب کنید و سپس دکمه NEXT  را فشار دهید و در صفحه بعد شما باید نوع Cd  خود را انتخاب کنید اگر cd  شما برنامه یا mp3  و یا هر نوع cd ای که فقط بر روی کامپیوتر اجرا میشود میباشد گزینه DATA  را انتخاب کنید و اگر بازی سونی یا هر نوع یازی غیر کامپیوتری میباشد گزینه GAME و اگر Cd  صوتی میباشد گزینه AUDIO  و اگر CD  تصویری میباشد گزینه MULTIMEDIA AUDIO CD   و اگر بازی کامپیوتری میباشد گزینه Protected PC Game  را انتخاب کنید و سپس دکمه NEXT  را انتخاب کنید در صفحه بعدی شما باید تیک کنار گزینه Create " Cue-Sheet "  را انتخاب کنید و مسیر مورد نظر خود را برای ذخیره محتویات Cd  در قسمت بالای پنجره انتخاب و دکمه OK  را انتخاب کنید حال باید منتظر بمانید تا از cd  یک image  گرفته شود .

بعد از اتمام عملیات به داخل MyComputer  بروید و روی درایو Virtual CloneDrive  که با نصب برنامه به طور اتوماتیک در MyComputer  نصب شده و حکم یک CDROM  مجازی را دارد راست کلیک کرده و از گزینه Virtual CloneDrive  گزینه Mount  را انتخاب کرده و و به مسیری که CD  را در انجا کپی کردید رفته و آنرا انتخاب کنید .

همانطور که ملاحظه میکنید سی دی شما بدون اینکه cd  در داخل CDROm  باشد اجرا میشود .

 

و اما شکستن قفل های نرم افزاری :

 

به دلیل پیچیدگی این موضوع من فقط چندتا نکته از این برنامه برای شکستن قفل به شما میگم که امیدوارم مفید باشه :

فکر کنم همین نکات برای شکستن قفل سی دی هایی که در ایران موجود است کافی باشه :

 

قفل Safe Disk  :

چگونگی شناسایی این نوع قفل نرم افزاری :

اگر فایلهایی تحت عنوان 00000001.TMP  و CLCD16.DLL  و CLCD32.DLL  و CLOCKSPL.EXE   را در Cd  پیدا کردید سی دی دارای این قفل میباشد .

برای رایت یا Image  گرفتن اینگونه CD  ها باید به صورت زیر عمل کنید ابتدا برنامه CloneCD  را اجرا کرده و دکمه Image  یا Copy CD  را بزنید و سپس CDROM  مورد نظر که cd  در آن قرار دارد را انتخاب کنید و دکمه Next  را بزنید و سپس روی یکی از گزینه هایی که قبلا توضیح آن را دادم که هر کدام مخصوص یک نوع cd  میباشد کلیک راست کنید و گزینه Edit  را انتخاب کنید و تنظیمات زیر را انجام دهید :

در برگه  Data Read Setting  گزینه Read Subchannel Data From Data Track  را از حالت انتخاب خارج کنید و گزینه Regenerate Sectors  را انتخاب کنید .

 

در برگه Audio Read Setting  گزینه Read Subchannel Data From Data Track و گزینه Only Read The Firs Session  را از حالت انتخاب خارج کنید و گزینه Audio Extraction Quality  را در حالت Medium  قرار دهید .

 

تنظیمات مربوط به رایت :

 

Write speed  در حالت MAX  

گزینه Amplify Weak Sectors  را انتخاب کنید .

گزینه Don’t Repair Subchannel Data  را انتخاب نکنید .

گزینه Always Close Last Session  را انتخاب کنید .

 

این مطلب ادامه دارد ....

 

لطفا نظرات خود را در مورد این مقاله بنویسید متشکرم .

نظرات 32 + ارسال نظر
mahsa یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 03:21 ق.ظ

سلام خسته نباشید
تشکر از مطالب مفیدتان
سوال داشتم در رابطه با المپیاد کامپیوتر
می شه بگین چه شرایطی داره و کی بر گزار می شه
ممنون می شم.

mahsa سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 04:20 ب.ظ

salam khasteh nabashid ,man dombale yek seri maghale dar morede tarikhche feshorde sazi va khode feshorde saziam ,goftam shayd shoma manabeeyo beshenacid vaghean mamnoneton misham age behem komak konid
موفق باشید
ممنون وقتتون و در اختیارم گذاشتید

دوست عزیز سلام
شما می توانید با مراجعه به انجمن سایت p30world در قسمت مقالات به دنبال موضوع یاد شده خود بگیردید
با تشکر از شما دوست عزیز

[ بدون نام ] یکشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:22 ب.ظ

واقعا خسته نباشی

mra چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:22 ب.ظ

عالی بود متشکرم

مریم چهارشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:33 ب.ظ

سلام،ممنون ازمطالبتون،من یه سوال داشتم اینکه من یه سی دی بازی دارم،قبلابازمیشد،ولی چون ویندوزموازاول دوباره نصب کردم یه سری برنامه هاروندارم،حالایادم نمیادکه اون برنامه چی بودکه سی دی بااون بازمیشد،میشه بهم کمک کنید،ممنون

unknow جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:10 ق.ظ

hasti یکشنبه 28 دی‌ماه سال 1393 ساعت 01:58 ق.ظ

سلام.من یه مجموعه ی آموزشی اتوکد دارم که سی دی هاش اورجینال نیستن کپی ایمیج ان.وقتی میخام اجراش کنم میگه ویندوز xp میخاد اونو نصب کردم حالا کد سی دی رو میخاد برای اجراش.برای ورود به سی دی ها رمز نمیخاد ولی هیچ فیلمی رو پخش نمیکنه هاید شدن.یه برنامه نصب میکنه و از روی اون محتویات ،ازمون میخاد سی دی ها رو اینزرن کنیم اما سی دی ها رو نمیخونه و ارور میده که هیچ سی دی اینزرت نشده یا رمز میخاد من چطور رمزشو بشکنم.

سعید یکشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 01:41 ب.ظ http://betocheraptedare.com

آخه چی بگم!!! چقد دروغ
همه ی این مطلب دروغ و غلت است

فکر می کنم دوست عزیز شما به جای تهمت زدن به دیگران بهتر یاد بگیرید چطور کلمه غلط (غلت) رو بنویسید

عزیز سه‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:48 ب.ظ

سلام عزیز،هرچقدر تلاش کردم نمیشه ، نمی دونم روش تو ایراد داره یا من اشتباه میرم ،سی دی من نه بازیه نه اهنگ ،بلکه یه نرم افزاره که فقط تو یه سیستم با یه کد فعالسازی وشماره سریال مخصوص نصب میشه ، مشکلی که دارم نمی تونم اینو تویه سیستم دیگه نصب کنم چون کد وسریال برا سیستم جدید عمل نمی کنه به نظر شما باید چیکار کنم تا در هر کامپیوتری نصب بشه؟؟؟باتشکر

دوست عزیز سلام قفل مورد نظر شما جزء مواردی هست که خیلی سخت میشه باز کرد اون هم تخصص بالایی می خواد و نرم افزار به تنهایی کافی نیست

حسین سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:07 ب.ظ

سلام
یکم مرتب ترو همراه عکس بود بیشتر بازدید کننده داشتیدآ

محمد یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 08:13 ب.ظ

ببخشید میخواستم بدونم که تنظیمات مربوط ب رایت رو کجا باید اعمال کنم؟

دوست عزیز این روش قدیمی هست به تاریخ پست توجه کنید
با تشکر

معین چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 07:17 ب.ظ

سلام من یه سی دی دارم که وقتی اونو روی هاردم کپی میکنم و میخوام اجرا کنم، پیغام میده شما حق کپی نرم افزار را ندارید. بعد هم که ضربدر یا اوکی رو میزنی، کامپیوتر خود به خود ریستارت میشه. آیا این نرم افزار میتونه کاری کنه؟ اگه میتونه لطفا یه کم راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم.

مهلا جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 06:42 ب.ظ

خیلی بیشوری
چون در مورد رمز شکن مانیتور نه نوشتی

داود شنبه 10 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 05:25 ب.ظ

با سلام چندتا دی وی دی اموزشی دارم که به راحتی اجرا مشن ولی مشکل زمان ونشستن پشت سیستم رادارم میخوام روی تبلت اجرا کنم که سیستمش اندرویده با نرمافزار الکول وازو بازر وچند تا دیگه خواستم از دی وی دی ها ایمیچ بگیرم که به علت داشتن قفل اش به صورت کامل انجام نمیشه پیشنهادتون چیه ؟ در انجمنهای مختلف که سرچ کردم مشکل خیلی از افراد که مشکل نداشتن زمان یا نداشتن کامپیوتر را دارن هستش لطفا در صورت امکان راهنمایی کنید

123456789 سه‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 11:06 ق.ظ

محمد شنبه 24 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 01:55 ب.ظ

مطابق شکل زیر که در متن نوشتید منظورتون کدوم شکله؟

Mehran جمعه 7 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:51 ق.ظ

سلام من یه چن تا فیلم اموزشی از کسی گرفتم اما متاسفانه ایشون رمز گذاشتن روی اون فیلم البته یه قفل کنارشه و هر کامپیوتری باید مخصوص خودش یه رمز جداگانه طرفی که این فیلمو داده بایده بده اما متاسفانه ایشون نیستن. من چطور باید این فیلمو باز کنم توروخدا کمکم کنید ممنونم

بهروز جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 11:37 ب.ظ

با سلام نرم افزاری دارم که پسورد اتوران داره و فقط روی سه تا سیستم اجرا میشه لطفاً راهنمایی کنید میشه قفلش رو شکست

آرمان پنج‌شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:29 ق.ظ

سلام
خود برنامه به تنهایی درایو نمیسازه
باید نسخه وی سی دی رو دانلود کنی تا برات درایو بسازه
در ضمن فایل هایا 00000001.TMP و CLCD16.DLL و CLCD32.DLL و CLOCKSPL.EXE در سی دی پنهان هستند
اینها رو گفتم بقیه به اشتباه نیفتند

alone wolf دوشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 02:12 ق.ظ

خیل بدرد نخور بود مطالبتون

ایوب جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 06:16 ب.ظ

سلام من دنبال کپی کردن سی دی نیستم ی سی دی دارم کپی میشه ولی فیلماش فقط با نرم افزار خودش باز میشه و نرم افزارشم سریال می خواد ک باید خود اون شرکت بهت بده حالا روشی بلدین بگین چجوری من این نرم افزارو راه اندازی کنم

سهیل سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 01:27 ب.ظ

سلام من یک سی دی اموز کامپیوتر خریدم که برای نصبش باید سریال اون رو بردارم به علاوه یک کد که میگه شناسه کامپیوترمه و اون رو در سایت رجیستری آرئا بزنم تا کد اصلی رو بده و نرم افزار رو نصب کنم ولی هر چی میزنم میگه سریال معتبر نیست ممکنه با برنامه ای بتونم این مشکلو حل کنم و برنامه بدون ثبت نام نصب کنم یا نه؟

حسن سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 01:11 ب.ظ

با سلام ممنون

ُS M M H G دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 02:25 ب.ظ

مطلب کمی شخت ولی قابل فهم است راستی من نتوانستم برنامه را گیر بیاورم من یک پسر دوازده ساله ام و لطفا یه سن من نگاه نکنید با تشکر

سلام برنامه مورد نظر شما از دسترس خارج شده چون مربوط به چند سال گذشته هست و برنامه های جدید جایگزین شده

روح الله شنبه 18 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 09:10 ب.ظ http://shekoohi.blogsky.com

مال من گزینه Edit ش بی رنگه یعنی کار نمیکنه چیکار باید بکنم

امیرحسین پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 03:08 ق.ظ

سلام خسته نباشید
من یه نرم افزار آموزشی خریداری کردم،نصبش کردم و برای اجرا باید dvdیش داخل دستگاه باشه ،مراحل بالا رو هم رفتم و وقتی image رو اجرا می کنم برنامه تشخیص نمیده و میگه باید dvd مربوطه رو بزاری.
میخاستم ببینم راهی داره ؟

سلام نه متاسفانه

حسان شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 01:35 ق.ظ

خیلی ممنون از مطالب خوبتون

اشکان یکشنبه 17 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 12:37 ب.ظ

سلام ببخشید من به سی دی دارم عکس عروسی هست بعد رمز داره رمزش فراموش کردم اگه این نرم افزاری که گفتین میتونه رمزشو بشکنه؟

کاج یکشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 10:49 ق.ظ http://noboy.blog.ir/

سلام
ممنون

امید شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 03:20 ب.ظ

سلام
تشکر بابت توضیح عالی و کامل.
متاسانه من نتونستم بازی شبیه ساز پرواز را اجرا کنمو پیغام خطای:
اشکال در شناسایی قفل نرم فزار ۷۰۵ را میدهد!

حمی چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 06:28 ب.ظ

سلام خسته نباشی من دی وی دی شیمی حرف آخر رو تهیه کردم ازش ایمیج گرفتم و بدون دی وی دی راحت کار میکنه ولی میخوام فیلم هارو بریزم تو فلش و تو تلویزیون نگاه کنم ارور عدم پشتیبانی میده فک کنم فیلمها رمز داره یا چی سر در نمیارم میشه راهنماییم کنی با تشکر فراوان

محمد یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 11:50 ق.ظ

این کار به محتویات داخل CD آسیب نمی رسونه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد