Expression web

سلام دوستان این پست را اختصاص می دهم به اینکه برنامه Expression web چیست ? و چه کاربرد هایی دارد و اصلا برای چه کاری از آن استفاده می شود.

به جای اینکه برای طراحی صفحات وب بشینیم یک طومار Html تایپ کنیم با این برنامه که می توان براحتیه Microsoft Word با آن کار کرد صفحات وب خود را درست کنیم البته یادگیری زبان Html باعث می شود که صفحات وب خود را حرفه ای تر طراحی کنیم این را نگفتم که دیگه قسمت آموزش Html سایت را نخوانید خوب این برنامه یکی از برنامه های جدید شرکت مایکروسافت است اگر دقت کرده باشید دیگر برنامه Front Page ساخته نمی شود و به جای آن برنامه Expression web آمده است که تفاوت چندانی با برنامه Front Page ندارد ولی یکی از قابلیت های بسیار خوب آن این است که می توانید به راحتی در آن کد های CSS را تایپ کنید که تا بحال هیچ برنامه ای را ندیده بودم که این قابلیت را داشته باشد اینطور که با نوشتن مثلا T لیستی ظاهر می شود و در آن تمام کد هایی که حرف اولشان T است را نشان می دهد مثلا شما می توانید به راحتی این کد را بنویسید Font-Family:Tahoma;a ولی در Front Page باید تمام این کد ها را خودمان تایپ می کردیم که ضمن خستگی باعث می شد که بعضی از کد ها را اشتباه تایپ کنیم ولی در قسمت CSS این برنامه غلط یاب هم دارد که خیلی بدرد می خورد.

خوب حالا به آموزش این برنامه بپردازیم . از اونجای که من خودم تازه شروع به کارکردن با این برنامه پرداختم ، اطلاع زیادی از این برنامه ندارم و هر مطلبی را که در مورد این برنامه آموختم سریعا در اختیار شما قرار خواهم داد.

اول می رویم سراغ نوشتن فارسی از راست به چپ،بعد از اینکه برنامه را اجرا کردید روی صفحه سفید کلیک راست کرده و روی گزینه Page Properties کلیک کنید حالا یک پنجره ظاهر می شود از قسمت General یک لیست است به نام Page Direction آن لیست را باز کنید و روی گزینه Right-to-left کلیک کنید.حتما می گویید احتیاجی به این کار نیست خوب از قسمت align این کار رو می کنیم و از سمت راست می نویسیم ولی باید بگم که اگر این کار را نکنید اگر بخواهید وسط جمله انگلیسی تایپ کنید دچار مشکل می شوید

خوب حالا می رویم سراغ تغییر رنگ و فونت مثلا شما تایپ می کنید آرش فتاحی بعد می خواهید رنگ و فونت آن را تغییر دهید شما می توانید این کار را از منوی بالای صفجه انجام دهید یا این که نوشته خود را های لایت کنید و روی آن کلیک راست کرده و گزینه Font را انتخاب کنید.

 برای درج عکس هم روی گزینه Insert در بالای برنامه کلیک کنید و بعد موس را روی گزینه Picture نگه دارید بعد روی From File کلیک کنید هم اکنون پنجره ای ظاهر می شود که می توانید آدرس عکس را در آن تایپ کنید.

 برای ساخت لینک باید روی نوشته یا عکس خود کلیک راست کرده و گزینه Hyperlink را انتخاب کنید،پنجره ای ظاهر می شود که شما می توانید آدرس را در آن تایپ کنید لینک دانلود هم به همین شکل می توانید بسازید.( برای لینک کردن نوشته ابتدا باید آن را های لایت کنید.)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد