بازگردانی Bookmark ها در فایرفاکس

شاید اتفاق افتاده برای شما که Bookmark های شما بر اثر هر مشکلی بپره!(پاک بشه یا خراب بشه) که یا شما از اکستنشنی برای بکاپ گیری استفاده می کردید یا نه. اگه نه که خیلی بد می شه، اگرم آره که از اکستنشنی مانند Foxmarks استفاده می کنید که اینها هم مشکلی دارند که وقتی کوچکترین تغییری در Bookmark ها می افته مثلا حذف قسمتی از نام یا آدرس بلافاصله در حالت آنلاین هم پیش می یاد. قصد دارم روشی را بگم که بسیار کاربردی هست و به برنامه خاصی نیاز نداره.

ابتدا فولدر bookmarkbackups را باید باز کنید که در profile فایرفاکس قرار داره. که اگر جاشو نمی دونید می تونید از آدرس زیر استفاده کنید:

C:Documents and Settings<Windows login/user name>Application DataMozillaFirefoxProfiles 

در فولدر bookmarkbackups شما حداقل 5 فایل HTML پیدا می کنید. که هر یک نسخه های پشتیبانی از bookmark های شما در روزی خاص هستند.


که شما به هر یک از اینها اگر نیاز داشته باشید می توانید یک کپی نگه دارید و همچنین از آدرس زیر برای بازگرداندن Bookmark ها با استفاده از این فایل ها عمل کنید.

Bookmarks -> Organize (or Manage) Bookmarks -> File -> Import -> from File

علاوه بر اینها شما امکان پشتیبان گیری دستی هم هستید ولی اتفاق زمانی می افتد که پیش بینی نشده است و پشتیبان برای یک سال پیش است!

در حالت پیش فرض فایرفاکس نسخه پشتیبان برای سه روز قبل را در اختیار دارد که شما می توانید آن را تغییر دهید، که برای این کار در آدرس بار تایپ کنید about:config و اینتر را بزنید. گزینه browser.bookmarks.max_backups را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید و مقدار روز ها رو به اندازه دلخواه، که در اینجا 10 روز فرض شده است تغییر دهید.

نظرات 1 + ارسال نظر
امین شنبه 3 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 07:34 ب.ظ http://www.itcloob.blogsky.com/

سلام دوست عزیز وبلاگ قشنگ و پر محتوایی داری من که خیلی خوشم امد . خوشحال میشم اگه با هم تبادل لینک کنیم به وب ما هم یه سر بزن البته تازه راندازیش کردم به پای مال تو نمیرسه اگه خواستی لینک وب منو بزار تو وبلاگت بعد به من اطلاع بده تا منم این کارو بکنم
خداحافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد