استفاده از رابط کاربری مترو در ویندوز ۷

اگر پیش نمایش‌های اولیه ویندوز ۸ را دیده باشید اطلاع دارید که در نسخه‌ی بعدی ویندوز مایکروسافت از رابطه کاربری به نام Metro استفاده خواهد شد. مترو از ظاهری ساده با آیکون‌های چهارگوش متحرک چسبیده به هم که موازئیک خوانده می‌شوند تشکیل شده است و هدف اصلی آن فراهم کردن بهترین شرایط استفاده از ویندوز روی تبلت‌ها است تا کاربر بتواند با حرکت دست کنترل بهتر و آسان‌تری روی ویجت‌ها، برنامه‌ها و فایل‌های خود داشته باشد.
خب تا آمدن ویندوز ۸ حداقل ۱ تا ۲ سال رمان باقیست و تاریخ دقیق عرضه آن مشخص نیست، ولی اگر مشتاقید که زودتر رابط کاربری مترو را روی ویندوز خود داشته باشید و آن را امتحان کنید نیازی به صبر کردن نیست. دو برنامه کوچک به اسم NewGen و Mosaic Project وجود دارد که رابط کاربری مترو را برای دسکتاپ شما به ارمغان می آورند.

پس از دریافت و اجرای برنامه وارد مترو خواهید شد. در سمت راست دسکتاپ منوی تنظیمات و ویجت‌ها وجود دارد که از طریق آن می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید و ویجت‌های مورد نیازتان را فعال کرده و با کشیدن موس به چپ یا راست آنها را در جای مناسب قرار دهید.
نحوه کار با برنامه‌ها تقریبا یکسان و آسان است و چیز خاصی برای توضیح ندارد ولی توجه داشته باشید که این اپلیکیشن‌ها در مرحله آزمایش هستند و طبیعتاً می‌توانند دارای مشکلاتی باشند، پس اگر دوست داشتید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید بهتر است مرتب به سایتشان سر بزنید و همیشه آخرین نسخه های موجود را دریافت و نصب کنید. همچنین توجه داشته باشید که برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها نیاز به نصب Microsoft .NET Framework 4.0 دارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد