۱۰ محصول گوگل که احتمالا از وجود آن بی‌خبرید !

محصولات گوگل نظیر اندروید، موتور جست و جوی گوگل، جیمیل و … بخشی از زندگی خیلی از ماها شده است. اما گوگل همه محصولاتش به این شهرت و موفقیت نبوده و در واقع همیشه نشان داده یا محصولی خیلی عالی تولید می کند یا در مقابل خیلی ضعیف‌ ! در این پست به معرفی کوتاه از ۱۰ سرویس گوگل خواهیم پرداخت که احتمالا تا به حال اسم آنها را نشنیده و از آن استفاده نکرده اید.

۱- Google Takeout : اشتباه نکنید این سرویس، سرویس حمل و نقل غذا و فست فود نیست. گوگل تیک اوت سرویسی است که به شما اجازه می دهد یک آرشیو کامل از سرویس های خود در گوگل نظیر Contacts، Picassa Web Albums, Profile و … خود بگیرید. شما می توانید بعد از دریافت این آرشیو آن را در ایمیل خود نگهداری کنید.

۲- Google Mars : نسخه ای مشابه با Google Earth با این تفاوت که شما در آن زمین را مشاهده نمی کنید بلکه شاهد تصاویر سطح سیاره مریخ خواهید بود. به مانند گوگل ارث شما می توانید تصاویر را نزدیک کرده و با کیفیت بالا سطح مریخ را مشاهده نمایید.

۳- Google Health : این سرویس از جمله سرویس های گوگل بود که نتوانست اقبال زیادی کسب کند و از آن استقبال نشد. گوگل هلث در واقع بدین منظور طراحی شد که اطلاعاتی جامع درباره مسائل سلامت و پزشکی آن قرار گیرد اما بعد از شکست پروژه و استقبال نشدن از آن گوگل قرار شد این سرویس را در  January 1, 2013 از کار بیندازد.

۴- Google SketchUp : یکی از محصولات نسبتا ناشناخته اما بسیار کاربردی گوگل همین سرویس است. شما با Google SketchUp می توانید هرچیزی را به یک مدل سه بعدی تبدیل کنید. امتحان این سرویس و دیدن گالری آن به شما توصیه می شود.

۵- Google Correlate : اگر شما از بینندگان سریال های تلویزیونی باشید و سریال Touch را دنبال کرده باشید قطعا با این سرویس آشنایی خواهید داشت.این سرویس به شما الگوهایی نشان می دهد که برای مردم چه کلماتی معمولا محبوب تر هست یا چه کلماتی در چه روزهای بیشتر جست و جو می شوند.

۶- Google Sites : این سرویس به افرادی که دوست دارند سایتی را راه اندازی کنند یک پلن و برنامه می دهد و کمک می کند که سایت خود را بالا بیاورند.در واقع شما یک سایت با قالب های آماده با کمک گوگل سایتز ایجاد خواهید کرد.

۷ – Google HotPot : این سرویس برای افرادی تهیه شده که مدام در بین رستوران ها و فست فودها در حال جا به جایی هستند. با استفاده این سرویس و دیدن نظرات و امیتازات کاربران شما می توانید بهترین رستوران یا فست فود در اطراف خود را انتخاب و از آن استفاده کنید. این سرویس به Google Place متصل است و از ریویوهای آن استفاده می کند.

۸ – What Do You Love? (from Google) : این سرویس را شاید در زمان راه اندازی آن دیده باشید. اما این معرفی فقط به همان زمان برمی گشت و بعد از آن کمتر اسمی از آن در جایی دیدیم. با استفاده از این سرویس هر آنچه در نت درباره آنچه شما دوست دارید گوگل پیش روی‌تان قرار خواهد داد. این می تواند نام یک شهر، نام یک غذا و حتی نام یک دوست باشد.

۹ – YouTube Feather : این سرویس در واقع نسخه ای سبک از سایت یوتیوب هست که هنوز روی تمامی ویدیوهایی موجود در این سایت فعال نشده است. این سرویس در سال ۲۰۰۹ توسط گوگل معرفی شد اما استقبال چندانی از آن نشد.

۱۰ – Panoramio : احتمالا کسانی که با گوگل ارث کار می کنند با این نام برخورد کردند. این سرویس در واقع یک سیستم اشتراک گذاری عکس مکان ها روی گوگل مپ و گوگل ارث هست که شما می توانید از مکان های دیدنی اطراف خود عکس گرفته و آن را روی نقشه های گوگل و در همان مکان به اشتراک بگذارید و از نظرات دیگران در مورد آن عکس استفاده کنید.

شاید اگر از گیک ها باشید با همه این ۱۰ سرویس آشنا باشید اما اکثر افراد وب‌گرد با این ۱۰ سرویس گوگل آشنا نیستند. سرویس هایی که بعضا مفید و بعضا بی فایده بوده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد