پرداخت قبوض با اسکن بارکد توسط دوربین موبایل شما با سامانک !

بانک سامان را شاید بتوان پیشروترین بانک ایرانی در خدمات الکترونیکی دانست. معمولا اکثر خدمات الکترونیکی که بانک سامان ارائه می‌دهد اولین بوده و بعدها بانک‌های دیگر مشابه آن خدمات را ارائه می‌دهند. یکی از این خدمات را میتوان اپلیکیشن سامانک این بانک دانست که بر خلاف دیگر بانک ها برای سیستم عامل iOS اپل نیز عرضه شده و این اپلیکیشن رسمی روی اپ استور قرار گرفته است. ضمنا این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندرویدی و همینطور جاوا عرضه شده است. اما این اپلیکیشن در نسخه جدید آیفون و احتمالا در آینده اندروید خود امکانات جالب و جدیدی قرار داده است که در این پست به بررسی آن خواهیم پرداخت.

سامانک که چند ماهی از عرضه آن به اپ استور و استورهای اندرویدی می گذرد تا به حال ۳ نسخه ۱ ، ۱.۱ و ۱.۲ ارائه کرده است که نسخه آخر یعنی ۱.۲ فعلا برای آیفون عرضه شده است.

در ابتدا به بررسی امکانات نسخه مشترک آیفون و اندروید و جاوا یعنی ۱.۱ می پردازیم و سپس به سراغ نسخه جدید این برنامه خواهیم رفت:

در صورت داشتن شماره مشتری و رمز موبایل بانک در بانک سامان، شما می توانید ترکنشهای بانکی زیر را از طریق این برنامه انجام دهید:
دریافت موجودی از کارت و سپرده
انتقال وجه بین کارتها و سپرده ها
پرداخت قبوض
دریافت صورتحساب کارت و سپرده

تقریبا اکثر بانک ها در اپلیکیشن موبایل خود امکانات بالا را ارائه می دهند. اما این اپلیکیشن در نسخه جدید خود یعنی ۱.۲ دو امکان بسیار مفید را برنامه خود اضافه کرده است :

امکان شارژ برخط سیم کارت ایرانسل بدون وارد کردن کد شارژ و گرفتن شارژ به مبلغ دلخواه

امکان پرداخت قبوض بدون وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه قبض و مبلغ، تنها با اسکن بارکد قبض به وسیله دوربین گوشی

امکان دوم ، ویژگی جالبی‌ست که به این اپلیکیشن اضافه شده و شما می توانید دیگر قبض های خود را در چند ثانیه و بدون وارد کردن کدهای طولانی و بدون نگرانی از وارد کردن کد یا مبلغ اشتباه تنها با اسکن بارکد قبض توسط دوربین گوشی خود آن قبض را پرداخت کنید.

این نسخه فعلا تنها برای آیفون عرضه شده و احتمالا در روزهای آینده برای سیستم عامل های دیگر نیز عرضه می شود. اگر آیفون دارید اپلیکیشن سامانک را از اینجا و اگر اندروید دارید می توانید این اپلیکیشن را از اینجا و اگر گوشی های دیگری به جز آیفون و اندرویدی دارید می توانید نسخه جاوا را از اینجا دانلود نمایید.

به امید اینکه تمامی بانک های دیگر ایرانی خدمات الکترونیکی و خصوصا بخش موبایل بانک خود را گسترش بیشتری دهند تا صرفه جویی بسیار در وقت مردم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد