آی‌دیوایس شما کدام یک از ویژگی‌های iOS7 را پشتیبانی می‌کند؟


بعد از مدت ها انتظار و تغییر و تحولاتی که در سطح مدیریتی اپل شاهد بودیم، جانی ایو طراح نامدار اپل که پیش از این در بخش سخت افزار فعالیت می‌کرد هنر خود را در بخش نرم افزار و سیستم عامل آی دیوایس ها یعنی iOS وارد کرد و طراحی iOS7 شامل تغییرات گسترده ای شد.  اما جدا از این تغییرات در رابط کاربری ما شاهد اضافه شدن امکانات و ویژگی های جدیدی به این سیستم عامل بودیم. اما بعضی از این امکانات روی تمامی دستگاه های اپلی فعال نیست ، در این پست به بررسی این امکانات و فعال بودن آن ها روی دیوایس های مختلف خواهیم پرداخت.  

iOS 7 camera Safari Siri 640x431 آی‌دیوایس شما کدام یک از ویژگی‌های iOS7 را پشتیبانی می‌کند؟

۱) عکاسی پانوراما و امکانات ادیت عکس

یکی از ویژگی های پیش فرض دوربین در سیستم عامل iOS قابلیت گرفتن عکس های پانوراما است. اما این ویژگی تنها روی iPhone 4S ، iPhone 5  و آی پاد تاچ نسل پنجم فعال است. همچنین ویژگی دیگر یعنی گرفتن عکس ها با کادر مربع و قابلیت دسترسی سریع به دوربین روی عکس روی تمامی دستگاه ها قابل دسترسی است.

ios 7 camera filters آی‌دیوایس شما کدام یک از ویژگی‌های iOS7 را پشتیبانی می‌کند؟

۲) فیلترهای عکس

این فیلترها که به تازگی در iOS7 اضافه شده است و شبیه به فیلترهای اینستاگرام می باشد تنها روی آیفون ۵ و آی پاد تاچ نسل پنجم فعال است. اگر چه که برای این فیلترها اپلیکیشن های بسیار زیادی عرضه شده که اکثر افراد آن را روی گوشی های خود دارند.

airdrop 650x366 آی‌دیوایس شما کدام یک از ویژگی‌های iOS7 را پشتیبانی می‌کند؟

۳) AirDrop

یکی از قابلیت های هیجان انگیزی که در iOS7 معرفی شد ایردراپ است. این سیستم در واقع یک سیستم انتقال فایل روی وایرلس است که قبل از آن تنها روی سیستم عامل OS X اپل وجود داشت و همینک در iOS نیز قرار گرفته است. با این قابلیت اپلی ها می توانند به راحتی با هم به انتقال فایل و تصویر از طریق وایرلس و بلوتوث بپردازند. اما این ویژگی نیز تنها روی آیفون ۵، آی پد نسل چهارم ، آی پد مینی و آی پاد تاچ نسل پنجم فعال است. بنابراین اگر آیفون ۴ یا آیفون ۴اس و حتی آی پد نیو دارید اپل به شما اجازه استفاده از این قابلیت را نمی دهد. احتمالا کسانی که سیستم عامل خود را جیل بریک می کنند در آینده بتوانند از این قابلیت بهره ببرند.
ios 7 siri آی‌دیوایس شما کدام یک از ویژگی‌های iOS7 را پشتیبانی می‌کند؟

۴) Siri

سیری از iOS6 روی دستگاه های اپل معرفی شد. این مشاور و کمک همراه آی دیوایس ها نیز در iOS7 تغییرات و بهبودهایی یافته و که به شما می تواند بهتر از پیش کمک کند. اما Siri هم روی همه دستگاه ها فعال نیست. سیری را می توانید در آیفون ۴اس ، آیفون ۵ ، آی پد نیو به بعد ، آی پد مینی ، آی پاد تاچ نسل پنجم داشته باشید. البته بعد از معرفی سیری راه های بسیار زیادی برای آوردن آن روی دستگاه های قدیمی به وجود آمد که اکنون نیز با جیل بریک قابل دسترسی هستند.

اما به غیر از ۴ مورد بالا تمام ویژگی های جدید معرفی شده در iOS7 در همه دستگاه هایی پشتیبانی شده از این سیستم عامل قابل استفاده هستند. در پست های بعدی به مرور به معرفی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد