چگونه از کارت‌های مترو به عنوان تگ NFC استفاده کنیم ؟


این روزها اکثر گوشی‌های امروزی مجهز به NFC شده‌اند. همانطور که اطلاع دارید NFC مخفف Near field communication  است که به فارسی می‌توان آن را ارتباط حوزه نزدیک ترجمه کرد. ان‌اف‌‌سی در واقع نوعی وسیله ارتباطی بی‌سیم بین دو دستگاه در مجاورت همدیگر است که در فاصله‌های کوتاه (حداکثر چند سانتی‌متر) کاربرد دارد. برای استفاده از NFC  شما به یک وسیله کوچک برچسب مانند نیاز دارید که به آن NFC Tag می‌گویند و شما می‌توانید این تگ را به وسیله موبایل خود برنامه‌ریزی کرده تا هرگاه موبایلتان به این تگ نزدیک شود دستوری که روی آن برنامه‌ریزی کرده اید اجرا شود. برای مثال یک تگ ان اف سی را به کنار تخت‌خواب خود زده تا هرگاه گوشی شما به آن نزدیک شد گوشی سایلنت و برای مثال، آلارم خاصی روی آن تنظیم شود. اما هنوز در بازار ان اف سی تگ به وفور یافت نمی‌شود و اگر هم یافت شود قیمت آن هنوز منطقی نیست. یکی از ان‌‌اف‌سی تگ‌هایی که در جیب و کیف خیلی از افراد وجود دارد کارت‌های مترو و اتوبوس است. در این پست خواهیم آموخت چگونه از همین کارت‌ها بدون هیچ هزینه اضافه‌ای به عنوان ان اف سی تگ استفاده نماییم.

برای انجام این آموزش به یک گوشی اندرویدی و یک کارت مترو نیاز دارید. دقت نمایید احتمال اینکه کارت متروی شما بعد از انجام این آموزش فقط جهت برنامه‌ای که شما بر روی آن اعمال کرده‌اید عمل کند و برای استفاده در مترو و اتوبوس غیرقابل‌استفاده شود وجود دارد بنابراین ترجیحا از کارتی استفاده کنید که اعتباری در داخل آن نیست یا اعتبار آن زیاد نمی‌باشد. 

  

برنامه مورد نیاز ما برای برنامه‌نویسی روی ان اف سی تگ NFC ReTag نام دارد. اپلیکیشن‌های زیادی برای رایت کردن ان‌اف‌سی تگ‌ها وجود دارد اما برای وارد کردن دستور روی کارت‌های مترو NFC ReTag بهترین گزینه است. ابتدا این اپلیکیشن را از اینجا و یا سایت‌های موازی که از آن اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را دانلود می‌نمایید دانلود کنید. بعد از نصب این اپلیکیشن دقت کنید که منوی NFC شما در گوشی‌تان روشن باشد. معمولا برای این کار باید به منوی Setting رفته سپس وارد بخش Wireless & Networks settings شده و گزینه NFC را روشن نمایید.

nfc retag free 28 1 s 307x512 چگونه از کارت‌های مترو به عنوان تگ NFC استفاده کنیم ؟

بعد از انجام این کار اپلیکیشن را باز کرده و کارت متروی خود را پشت گوشی خود قرار دهید و سپس  و روی گزینه  Tap a Tag تاچ نمایید. در اینجا باید کارت شما را شناسایی نماید و عبارت New Tag Detected روی صفحه ظاهر شود. در غیر اینصورت کارت را دوباره به دستگاه نزدیک نمایید. بعد از این اتفاق روی گزینه Add a Tag تاچ کنید. در اینجا با ۴ گزینه خانه ، ماشین ، اداره و شبانه برخورد خواهید کرد. در هر کدام از گزینه‌ها مواردی جهت برنامه‌نویسی روی ان اف سی تگ شما قرار داده شده است. برای مثال بعد از تاچ کردن گزینه Car شما می توانید تعیین کنید به محض نزدیک کردن گوشی به NFC Tag داخل ماشین شما بلوتوث گوشی‌تان روشن شود و یا موزیک خاصی پخش شود و یا اینکه صدای زنگ گوشی شما بیشتر یا کمتر شود. همینطور در منوهای دیگر شما می‌توانید تعیین نمایید به محض نزدیک کردن گوشی به ان اف سی تگ شما برنامه‌ خاصی در گوشی‌تان باز شود و فعالیت خاصی صورت پذیرد.

بدین ترتیب با کمی کار کردن با این اپلیکیشن شما قادر خواهید بود بدون صرف هزینه خاصی از کارت مترو و اتوبوس خود به عنوان یک ان اف سی تگ استفاده نمایید. شاید یکی از کاربردهای جالب ان اف سی تگ در آینده نزدیک برای Foursquare‌بازان این باشد که چک‌این ها در کافه‌ها و رستوران‌ها دیگر تنها با نزدیک کردن گوشی به این تگ‌ها صورت پذیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد