System Restore

یه نکته کوچیک ولی کارگشا که همین دو سه دقه پیش تجربه ش کردم و حتما برا شما هم پیش اومده و اونم اینه که گاهی وختا یه سایتی که معمولا هم از اون سایتای گوربگوریه خودشو تو homepage جا می کنه و به هر کس و هر چی و هر برنامه ای متوسل می شین باز انگار نه انگار . و نهایتا هم شما کفری می شین و بعد از قدری بد و بیراه به پدرصحاب اینترنت و گردانندگان این سایت ها در موجی از غم و اندوه سی دی ویندوز رو برمی دارید و در نهایت بی حوصلگی برای هفتصدمین بار اونو نصب دروکنید. اما راه حلی که الان امتحان کردم اینه که به راحتی با ابزار System Restore می تونید تنظیمات سیستمتون رو به تاریخی که دلتون می خواد برگردونید. این کار تقریبا مثل همون Scanreg در ویندوز ۹۸ که در اولین نوشته این وبلاگ سال گذشته به اون پرداختیم. اما به خاطر احتیاط هم که شده چیز کنید ... چی می گن یه Backup از تنظیمات موجودتون بگیرید. یعنی قبل از انجام عملیات بازیابی Creat New Restore Point رو انتخاب کنین تا اگه احیانا مشکلی بود بتونید به همین جایی که هستین برگردین.

این ابزار ویندوز در XP  به شما این امکان رو می ده که با خیال راحت بر اساس یک تقویم که در اختیار شما قرار می ده بتونید مشکلاتتون رو حل کنین. به هر حال این روش یه روش خوب برا اینجور مواقع می باشد. البته ر مواقعی که یک درایور خاص نصب می کنین یا مثلا یک مودم نصب می کنین که کارت صداتون رو هم از کار میندازه . یا اینکه مثلا یک موبایل اینفرارد دارید و بعد از نصبش مودمتون از کار می افته . برا برگردوندن تنظیم های ویندوز این راهکار خیلی خوب جواب می ده .

به هر حال اگه شما هم تونستین با این روش مشکلتونو حل کنین یه فاتحه ای هم واسه ما بخونین ثواب داره!

البت یه چیزی هم هست که این دوست عزیزمون آق محسن می گه اونم اینه که گاهی وختا موقعی که سیستمتون Low Disk Space می ده یکی از انتخاب هایی که می تونید اونو تیک کنید تا فضای بیشتری از دیسکتون خالی بشه همین اطلاعات مربوط به System Restore  . پس حوستونو جمع کنید در اینجور مواقع اگه این اطلاعات واستون مهمه ایم گزینه رو انتخاب نکنید. باز هم قربان شما درد نکنه آق محسن که این مساله رو گوشزد کردی!

نظرات 1 + ارسال نظر
رامین یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:10 ب.ظ http://www.meman.blogfa.com

سلام
ویلاگ خوبی داری
خوشحال می شم به من هم سری بزنی
به امید دیدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد