آموزش اضافه کردن کیبرد فارسی به iOS8 در آیفون و آی پد


اگر از کاربران آی دیوایس های اپل باشید می دانید که در گذشته با روشی ساده که در این وبلاگ نیز بدان پرداخته بودیم و استقبال خوبی هم از آن شده بود، می توانستید کیبرد فارسی که به صورت مخفی در iOS قرار گرفته بود را فعال کرده و از امکانات آن بدون جیل بریک استفاده کنید. متاسفانه از iOS8 دیگر این کیبرد وجود ندارد و شما دو راه برای داشتن کیبرد فارسی در iOS8 دارید که راه اول قدیمی و راه دوم جدید است.  

page1 617x1024 آموزش اضافه کردن کیبرد فارسی به iOS8 در آیفون و آی پد

 

راه اول : این راه از قدیمی ترین راه های افزودن کیبرد فارسی در آیفون و آی پد است و مبتنی بر کیبرد عربی است. در این روش شما باید کیبرد عربی را اضافه کرده و برای زدن ۴ حرف گ چ پ ژ روی حروف ک ج ب ر انگشت خود را نگه دارید. روش اضافه کردن این کیبرد بدین صورت است که به Setting رفته و سپس وارد بخش General شوید. بر روی گزینه Keyboard تاچ کرده و سپس وارد بخش Keyboards شوید. در این بخش بر روی Add New Keyboard تاچ کرده و سپس زبان عربی را اضافه کنید. بدین ترتیب کیبرد عربی به گوشی شما اضافه خواهد شد که به روشی که ذکر شد می توانید از ۴ حرفی که در زبان عربی وجود ندارد، در جملات خود استفاده کنید.

 

Screen Shot %DB%B1%DB%B3%DB%B9%DB%B3 %DB%B0%DB%B7 %DB%B0%DB%B3 at %DB%B2%DB%B2.%DB%B0%DB%B0.%DB%B0%DB%B2 1024x645 آموزش اضافه کردن کیبرد فارسی به iOS8 در آیفون و آی پد

 

اما راه دوم : این راه بر اساس روشی است که اپل در iOS8 قرار داده و احتمالا به همین دلیل دیگر خبری از کیبرد مخفی فارسی iOS نیست. در iOS8 توسعه دهندگان می توانند به مانند اپلیکیشن های مجزا برای آیفون و آی پد کیبردهای جدید بنویسند. برای مثال کیبرد Swype که از محبوب ترین کیبردهای اندرویدی محسوب می شد حالا برای iOS نیز توسعه داده شده که کاربران iOS8 می توانند آن را دریافت کنند. اما توسعه دهندگان فارسی زبان نیز کیبردی فارسی برای iOS8 توسعه داده اند که شما می توانید به راحتی آن را از اپ استور دانلود و به عنوان یک کیبرد مجزای فارسی به مانند سابق استفاده کنید. FarsTap کیبردی است که به این منظور توسعه داده شده و حالا دیگر برای اضافه شدن کیبرد فارسی به آیفون خود نیاز به هیچ کار خاصی ندارید و تنها کافیست این کیبرد فارسی را از اپ استور دانلود کرده و آن را فعال کنید. این کیبرد کاملا به صورت رایگان عرضه شده است.

البته کیبردهای دیگری نظیر PersianTyper نیز همچنان در صف تایید اپل هستند که به محض تایید در این پست قرار خواهند گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد