برای کامپیوترتان یک قفل شفاف دست‌و‌پا کنید

 

این تصویر مانند یک دسکتاپ معمولی به نظر می‌رسد اما در واقع یک صفحه‌ی Lock (قفل) شده ویندوز را نشان می‌دهد.

clear_lock 
می‌دانید که قبل از این که برای مدت‌ کوتاهی کامپیوترتان را ترک کنید و برای این که دیگران نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند می‌توانید به راحتی و با فشردن کلیدهای (Windows+L+L) ویندوزتان را Lock کنید.
اما اگر شما در حال اجرای برنامه‌ای باشید که بخواهید دیگران هم‌چنان بتوانند آن را ببینند و در عین حال از آن طرف شما خیالتان از بابت دسترسی این افراد به اطلاعات و قسمت‌های دیگر ویندوزتان راحت باشد چه می‌توانید بکنید؟
تصور کنید که کارتونی را برای تعدادی از کودکان فامیل به نمایش گذاشته‌اید ولی دوست ندارید آن‌ها به فایل‌هایتان ور بروند و آن‌ها را دستکاری کنند این جاست که نرم‌افزار مجانی ClearLock به کمک شما می‌آید.

این نرم افزار کم حجم در عین این که کامپیوتر شما را قفل می‌کند اما لایه‌ای شفاف بر روی آن اضافه می‌کند به این صورت که افراد دیگر می‌توانند فیلم، پرزنتیشن یا نرم‌افزار دیگری که بر روی آن قابل اجراست را مشاهده کنند بدون این که به کامپیوترتان دسترسی داشته باشند مگر این که خودتان پسورد مربوطه را به آن‌ها بدهید.

برای شروع کافی است ClearLock را اجرا کنید و رمز دلخواه خود را به آن بدهید پس از اجرا جند ثانیه بعد قسمت رمز نیز ناپدید خواهد شد و شما کامپیوتر قفل شده‌ی شفافی خواهید داشت.

[+ دانلود نرم‌افزار کوچک ClearLock با حجم تنها 1 مگابایت]

با Tweet Nest توییت های خود را بایگانی کنید

می‌دانید که توییتر تمام توییت‌های شما را نگه نمی‌دارد و تنها 3000 توییت آخر شما را نشان خواهد داد و مابقی ناپدید می‌شوند. این چیزی است که به مزاق کاربران خوش نمی‌آید پس مجبوریم با روش‌هایی از توییتر خود Backup بگیریم. راه‌های مختلفی برای پشتیبان گرفتن از توییتر معرفی شده است، مثلا سایت‌هایی مانند Backupify ، Tweetake و برنامه MKTwitter بخوبی می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند ولی نقص بزرگ آن‌ها نداشتن آرشیوی بر حسب زمان و قابلیت جستجو در توییت‌هاست. پس اگر نیاز به پشتیبان‌گیری و بایگانی کامل از توییتر خود دارید Tweet Nest همان چیزیست که دنبالش می‌گردید.

Tweet Nest یک اپلیکیشن تحت وب است که با php نوشته شده و بر روی وب سرور یا هاست شما نصب می‌شود. این ابزار فعالیت‌های توییتر شما را ذخیره می‌کند و شما می‌توانید آن‌ها را براحتی مرور و جستجو کنید. داده‌ها بسیار خوب ساماندهی شده‌اند و مشاهده و خواندن آن‌ها در محیط ساده این ابزار تجربه دلچسبی است. آرشیو ماهانه بصورت نمودارهای ستونی در سمت چپ قرار گرفته که میزان فعالیت هر ماه را نشان می‌دهد و با کلیک روی آن‌ها قابل مشاهده هستند. نمونه‌ای از آن را اینجا ببنید.

اگر از ظاهر پیش‌فرض Tweet Nest خوشتان نمی‌آید براحتی می‌توانید آن را تغییر دهید، رنگش را عوض کنید یا کنترل کاملی بر CSS آن داشته باشید. Tweet Nest متن باز است پس هر آنچه که بخواهید می‌توانید انجام دهید.
برای نصب حداقل به PHP 5.2 و MySQL 4.1 نیاز دارید، اگر بلد هستید وردپرس نصب کنید بعید می‌دانم در راه‌اندازی آن مشکلی پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از راهنمای موجود در سایت کمک بگیرید.

فقط یک نکته اینکه Tweet Nest با اکانت‌های خصوصی (private) کار نمی‌کند پس اگر توییتر شما خصوصی است باید لحظاتی آن را از این حالت خارج کنید تا Tweet Nest بتواند از فعالیت‌های شما بک‌آپ بگیرد سپس دوباره می‌توانید آن را به حالت خصوصی برگردانید.