سرعت سیستم

گاهی پس از مدتی استفاده از ویندوز احساس می شود که سرعت ویندوز نسبت به روزهای قبل کاهش داشته که گاهی این کاهش سرعت به صورت چشمگیر دیده می شود. عمد علت این کاهش سرعت را باید در نصب برنامه های مختلف دانست که با افزایش انبوه اطلاعات اضافی در درگاههای اطلاعاتی باعث کاهش سرعت می شوند لذا اگر بخواهیم مثالی ساده بزنیم باید بگوییم که درگاههای اطلاعاتی مانند لوله آبی می ماند که پس از مدتی استفاده با جرم گرفتن آن ، عبور آب از آنها مشکل می شود. شما برای برگرداندن سرعت از میان راههای زیر هر کدام را که می توانید انجام دهید و ضمنا مورد آخر را در همین جا تشریح میکنم.
1- عمل Defrag
2- پاک کردن برنامه های زائد درون سیستم که از آنها استفاده نمیشود.(uninstall)
3- استفاده از برنامه های مدیریتی RAM مانند Manage Ram
4- اختصاص فضای بیشتر به درایو فعال ( زیرا پس از پر شدن RAM سیستم از فضای موجود در هارد فعال استفاده میکند.)
5- اگر از RAM پایینی برخوردار هستید باید از وضوح تصویر پایین و میزان اطلاعات کمتر در دسکتاپ استفاده کنید .
6- در برخی مواقع می شود از برخی برنامه ها برای افزایش سرعت هارد استفاده کرد.( که به سبب فشار مضاعف بر سیستم توصیه نمیکنم.)
7- استفاده از دستور Msconfig

خب البته ذکر این نکته لازم است که موارد دیگری نیز هست که به دلیل تجمع مطالب در یک نقطه و حرفه ای تر بودن بعداً توضیح خواهم داد.
اما دستور Msconfig را پس از اینکه در منوی استارت رفتید در Run بزنید. پنجرهای باز می شود که داخل آن گزینه های را می بینید .( فعلا شما همین گزینه آخر را که توضیح میدهم داشته باشید تا بعدا به طور کامل راجع به کارایی این پنجره ظاهرا ساده ولی قدرتمند صحبت کنیم.) شما پس از ورود به این پنجره روی گزینه آخر یعنی Start up کلیک کنید تا باز شود و بعد هر گزینه را که به نطرتان در سیستم لازم نمیباشد از حالت انتخاب خارج کنید.
مثلا گاهی شما یک برنامه را کلا پاک کردید ولی هنوز شمایل کوچک آنرا در نوار وظیفه در قسمت پایین سمت راست می بینید که با این عمل می توانید آنرا از سر راه بوت بر داشته و سرعت سیستم را افزایش دهید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد