تعریف ساده و فشرده از ریجستری

یک ساختار درختی دارد و با وارد کردن عبارت regedit  در  ran که در منوی start قابل دسترسیست اجرا می شود

این درخت دارای 6 شاخه اصلی است که خود به شاخه های دیگر تقسیم میشود.این شاخه ها حاوی تنظیمات ویندوز است و می توان با رجوع به شاخه مناسب تنظیمات پیشفرض آن را تغیرداد و ویندوز خود را سفارشی کرد همچنین میوان با اضافه کردن کلید هایی تنظیماتی را به ویندوز اضافه نمود که در پست های بعدی وبا تمرینی که شرح داده خواهد شد به این موضوع پی میبرید.اما 6شاخه و وظایف آنها به طور ساده و خلاصه به شرح زیر است:

 

 HKEY_CURRENT_USER : این شاخه به بخشی از HKEY_USERS مربوط به کاربری که در سیستم Login کرده است لینک شده و پیوند برقرار می کند و دربردارنده اطلاعاتی همانند نام های Logon ، تنظیمات مربوط به Desktop و نیز تنظیمات Start menu می باشد.

 

HKEY_LOCAL_MACHINE : این شاخه دربردارنده اطلاعات خاص کامپیوتر درباره نوع قطعات سخت افزاری ، نرم افزاری است که برای تمامی کاربرانی که در آن سیستم Login نمایند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

HKEY_USERS : این شاخه شامل تنظیمات منحصر به فرد ای است که برای هر یک از کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و از کاربری به کاربر دیگر متفاوت است. هر کاربر نیز با یک رابط جانبی همانند s-1-5-18 از بقیه جدا می شود.

 

HKEY_CURRENT_CONFIG : این شاخه به بخشی از HKEY_LOCAL_MACHINE که مربوط به ساختار بندی سخت افزار هاست لینک می شود .

 

هر مقدار رجیستری به یکی از 5 حالت زیر ذخیره می شود:

 

REG_BINARY : در این شیوه مقادیر بصورت ردیف داده های باینری ذخیره می شوند. اغلب اطلاعات اجزاء سخت افزار ها بصورت داده های باینری ذخیره شده و در یک ویرایشگر بصورت قالب بندی hexadecimal دیده می شوند.

HKEY_CLASSES_ROOT : این شاخه شامل تمام فایل نقشه برداری ضمیمه سازی برای پشتیبانی از ویژگی کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) ، اطلاعات مربوط به OLE، کلیدهای میانبر ویندوز و هر جزء اصلی مربوط به رابط های کاربری ویندوز را در خود جای داده است .

 

بقیه مباحث مربوط را موقع تمرین ها یاد می گیرید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد