چه چیزی رو با چی بنویسیم ؟

قبل از شروع درس از تمامی دوستان که به اینجا میان و مطالب رو میخونن تشکر میکنم و از استادای خوبم میخوام که اگه جایی کمی و کاستی و یا احیاناُ اشتباهی دیدن ، به بنده گوشزد نمایند و مرا در هرچه بهتر شدن این نوشتها یاری نمایند .
عاقبت ای خاک جانبخش وطن می سازمت با بیل یا با قلم می سازمت
من امروز اولین درس از c++ رو شروع میکنم اما قبل از اون میخواهم بپرسم که ایا هر برنامه ای رو باید با c++ بنویسیم ؟ مثال : در شرکتی به حسن گفته شده یک برنامه حساب کتاب ساده بنویس ؟
ایا حسن با c++ باید بنویسد یا پیشنهاد بهتر و سریعتری نیز هست ؟
در چنین مواقعی برنامه نویس باید با تشخیص نوع زبان برنامه نویسی بهترین کامپایلر زبان را انتخاب کند
اگر حسن با یک فرم کوتاه و ساده روبروست نیازی به c++ نمی باشد و خیلی راحت تر با excel یا با access که پایگاه اطلاعاتی می باشد به هدف خود می رسد تا با c++ اگر فرم ها باید مانند یک برنامه مستقل باشد باز هم می توان خیلی راحت تر از ویژوال بیسیک یا ویژوال فاکس استفاده کند کاربران dos نیز می توانند از فاکس پرو استفاده کنند.
برنامه فوق را با c++ هم میتوان نوشت اما وقت بیشتری میگیرد.
سئوال : پس چه موقع ازc++ استفاده کنیم ؟
زمانی که به برنامه سیستمی ،مقیم در حافظه ، هوش مصنوعی ، بازی و ... نیاز هست البته از c++ کلاً برنامه های با امنیت بالا و هجم کم استفاده میشود بطوری که هجم یک برنامه با ویژوال بیسیک یا فاکس پرو بسیار بیشتر از همان برنامه به زبان c++ می باشد.
در برنامه نویسی حرفه ای معمولاً از تلفیق دو یا حتی سه زبان استفاده می شود .
مثلاُ دز اکثر برنامه های که با ویژوال بیسیک یا دلفی می نویسند از بانکهای اطلاعاتی access استفاده میکنند. این موارد بستگی دارد به آن شرکت سازنده نرم افزار یا ه خود شما؟
در یک شرکت برنامه نویسی چه میگذرد؟ مدیریت پس از بررسی نوع برنامه که قرار است نوشته شود با استفاده از متخصصین امر مثلاً اگر قرار بر آن شد که برنامه حسابداری نوشته شود با استفاده از اطلاعات متخصصین حسابداری شروع به نوشتن مینمایند بصورتی که هر بخش از کار تفکیک شده و به واحدی خاص با استانداری که مدیریت مشخص میکند داده میشود و هر بخش کاری خاص را انجام میدهد که بطور مثال بخشی وظیفه نوشتن پشتیبان برنامه بعضی نوشتن بخش نصب برنامه بعضی ورود اطلاعات ،پردازش ،و.. را برعهده میگیرند که پس از اتمام برنامه های باهم لینک یا بگم میکس و ادغام گشته یکی مشوند.
من د شرکت کار نمی کنم ایا میتوانم برنامه نویس خوبی باشم ؟ بلـــــــــــــی
کار سخت تر است شما باید تمام مراحل رو خودتون طراحی پیاده سازی و بنویسید .
من سعی میکنم کارم تکراری نباشد یعنی بدون اینکه از اول متغییرها رو بگم سریع میرم سر اصل مطلب تا هم خسته نشده هم کمکم به اونا عادت کرده و پس از ایجاد علاقه اونارو راحت تر درک کنید .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد