بلاگ جت

مدیریت وبلاگ موویبل تایپ بوسیله بلاگ جت

سلام

احتمالا تا به حال عده زیادی از شما با برنامه بلاگ جت آشنایی پیدا کردید. اما از اونجایی که ممکنه، تعدادی هم با این برنامه آشنایی نداشته باشند اول یک توضیح مختصری درباره اون میدم. برنامه بلاگ جت امکان مدیریت وبلاگ شما را بدون باز کردن و استفاده از کاوشگر اینترنتتون غراهم می کنه. و به صورت ساده تر می شه گفت که با استفاده از این برنامه می تونید بدون ورود به صفحه اصلی وبلاگتون، و از طریق این برنامه عملیات ارسال، ویرایش و حذف مطالب وبلاگتون را انجام بدید.

اما چگونگی استفاده از این برنامه برای مدیریت یاداشت ها و مطالب در ام تی. برای شروع، اگر برنامه را قبلا دانلود نکردید می تونید با استفاده از این لینک اون را دریافت کنید. پس از دریافت فایل نصب برنامه را اجرا کنید و مراحل نصب را تا انتها دنبال کنید.

برنامه را اجرا کنید. چنانچه اولین بار باشه که برنامه را اجرا می کنید و یا قبلا برنامه را تنظیم نکرده باشید، صفحه معجزه گر برنامه یا همان صفحه Account Wizard در برابر شما باز میشه، چنانچه از قبل وبلاگی ایجاد کرده اید، در این صفحه گزینه I already have a blog را امتخاب کنید و بر روی دکمه Next کلیک کنید. در صفحه بعد می بایستی نوع سیستم وبلاگ و یک سری تنظیمات مربوط به اتصال را وارد کنید. پس می بایستی ابتدا از لیست Provider سیستم مورد نظرتون که در حال حاضر Movable Type هستش را انتخواب کنید. در قسمت بعد می بایستی آدرس هاست یا همون محل قرار گرفتن سیستم خودتون را وارد کنید. به طور مثال اگر شما یک وبلاگ را برای آزمایش بر روی سیستمتون نصب کردید هاست آن localhost خواهد بود و چنانچه از کاسپین بلاگ استفاده می کنید هاست شما به صورت زیر خواهد بود.

www.caspianblog.com

اما قسمت بعد که قسمت Page هستش، مسیر فایل mt-xmlrpc.cgi را مشخص می کنه که این فایل به صورت پیش فرض در شاخه اصلی ام تی قرار داره. به طور مثال در چنانچه از کاسپین بلاگ استفاده می کنید مسیر شما به صورت زیر خواهد بود.

/cgi-bin/mt/mt-xmlrpc.cgi

در حال حاضر به تنظیم دیگری در این صفحه نیاز ندارید، پس برای ادامه کار بر روی دکمه Next کلیک کنید و در صفحه بعد، نام کاربری و کلمه عبور خودتون را وارد کنید و بر روی گزینه Next کلیک کنید. چنانچه اطلاعات وارد شده صحیح بوده باشه، پس از چند لحظه صفحه ای در مقابل شما پدیدار میشه که می تونید در داخل اون نام وبلاگ هایی را که به اون ها دسترسی دارید انتخاب کنید. وبلاگ مورد نظرتون را انتخاب و بر رو گزینه Next کلیک کنید. در صفحه بعد از شما خواسته می شه که اطلاعات مربوط به آپلود فایل بر روی سرورتون را تظیم کنید. چنانچه گزینه Use default upload location را انتخاب کنید، فایل ها به صورت پیش فرض به پوشه ای که قبلا تنظیم شده انتقال پیدا خواهد کرد. و چنانچه گزینه Use Custom settings را انتخاب کنید می بایستی مسیر پوشه داخل مسیر اصلی وبلاگ و مسیر آن پوشه در اینترنت را وارد کنید. به طور مثال چنانچه از کاسپین بلاگ استفاده می کنید و مایلید تصاویری که از طریق این برنامه آپلود می کنید در پوشه images قرار بگیره می بایستی مقادیر مورد نظر را به صورت زیر وارد کنید.( توجه داشته باشید که چنانچه قسمت Path for files on host را خالی بگزارید تصاوبر در روت وبلاگ یا همون شاخه اصلی وبلاگتون آپلود می شود.)

برای قسمت Path for files on host به صورت زیر:

images/

و برای قسمت Address of files به این صورت خواهد بود:

http://user.caspianblog.com/images/

بعد از تنظیمات فوق بر روی دکمه Next کلیک کنید و در صفحه بعد نام و آدرس وبلاگتون را وارد کنید و برای پایان بر روی دکمه Finish کلیک کنید.

تا اینجا وبلاگ و مشخصات شما در برنامه ثبت شد. پس از کلیک بر روی دکمه Finish صفحه ورود برنامه نمایان می شود. در این صفحه وبلاگتون را انتخاب کنید و نام کاربری و کلمه عبور خود را در آن وارد کنید. سپس بر روی دکمه Login کلیک کنید تا وارد برنامه بشید. حالا شما می تونید مطلب مورد نظرتون را وارد کنید و با کلیک بر روی دکمه Post and Publish بر روی نوار ابزار مطلب شما به وبلاگ فرستاده خواهد شد.

همچنین می تونید با کلیک بر روی دکمه Recent posts نوشته ها را ویرایش و یا حذف کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:20 ب.ظ http://behbahancity.persianblog.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد