کنترل از راه دور سیستم با نرم افزاری ایرانی

:: کنترل از راه دور سیستم با نرم افزاری ایرانی و متفاوت تحت عنوان TroMessenger 1.1 ::

برای مدیریت از راه دور سیستم ها نرم افزارهای متعدد و مختلفی عرضه شده اند که هر کدام توانایی ها و قابلیت های گوناگونی دارند و اکثر آنها پس از اتصال به سیستم می بایستی از طریق محیط خود نرم افزار کنترل شوند .

TroMessenger

نام نرم افزاری ایرانی منحصر به فرد و متفاوتیست که که توسط دوست خوبمون محمد عزیز نوشته شده و به صورت رایگان عرضع شده است و به شما امکان گرفتن کامل کنترل یک شخص را از طریق یاهو مسنجر سیستم به دست گیرید . به این تریتیب شما با سیستم طرف می توانید به صحبت بپردازید و دستورات تعریف شده ی نرم افزار را به آن داده و اطلاعات مورد نظر را دریافت نمایید . به عبارتی سیستم شخص که شما می بایستی کنترل از راه دور آن را به دست گیرید به صورت یک Robot در یاهو مسنجر ظاهر شده و هنگامی که سیستم تحت کنترل شما به اینترنت متصل باشد شما با دادن پیغام به یاهو آی دی ساخته شده توسط خودتان و قرار داده شده در تنظیمات فایل سرور می توانید دستورات را به سیستم طرف مقابل بدهید .

برای روشن شدن هر چه بهتر چگونگی کار این نرم افزار جالب و قدرتمند به توضیحات سایت سازنده ی نرم افزار توجه کنید .

توضیحات سایت سازنده در مورد نرم افزار کنترل از راه دور TroMessenger :

این برنامه برای کنترل از راه دور کامپیوتر ها به وسیله یاهو مسنجر است.

این برنامه برای کنترل کامپیوتر از طریق یاهو مسنجر است. بدین معنی که این برنامه یک روبات در یاهو مسنجر برای شما درست می‌کند که با ارسال PM به آی دی آن روبات، می توانید دستورات خود را روی کامپیوتر هدف اجرا کنید.

این مانند این است که شما دارید با کامپیوتر مورد نظر صحبت می کنید. و او حرف شما را گوش کرده و اجرا می کند.

نحوه عملکرد برنامه

این برنامه بدین صورت کار می کند که: شما در تنظیمات برنامه، یک آی دی و پسورد برای روبات این برنامه تعریف می کنید، و وقتی که این برنامه در کامپیوتر هدف اجرا شد، منتظر می ماند تا آن کامپیوتر به اینترنت وصل شده، و بعد از وصل شدن، آن آی دی Online شده و منتظر دریافت فرامین می ماند. و شما می توانید با PM دادن به آن ID و ارسال فرامین خاص، کارهای خاصی را روی کامپیوتر هدف انجام دهید.

مزیت های برنامه

این برنامه به دلیل بهره گیری از شیوه جدید ارتباطی یعنی استفاده از پروتکل یاهو مسنجر، مزیت هایی نسبت به تروجانهای دیگر دارد که در زیر ذکر می کنیم:

عدم نیاز به آدرس IP - این مهمترین مزیت این برنامه است. در تروجانهای دیگر شما باید حتما آدرس IP آن کامپیوتر را داشته باشید تا بتوانید به آن وصل شده و عملیات خود را انجام دهید (مانند تروجان ترویا Troya) اما سوالی که اینجام پیش می آید این که چطور می توان کامپیوتری را بدون داشتن آدرس IP آن کنترل کرد ؟ جواب این است که: چون این برنامه یک روبات یاهو مسنجر برای شما فراهم می کند، لذا نیازی به دانستن آدرس IP کامپیوتر هدف نیست. چون شما فرامین خود را به روبات ارسال می کنید و چون آن روبات یک آی دی یاهو مسنجر است، در هر کامپیوتری می تواند آنلاین شود و تنها نیازش وصل بودن اینترنت است. لذا با استفاده از این برنامه می توانید بدون داشتن IP هک کنید !

کارایی در سیستم هایی که غیر مستقیم به اینترنت وصل شده اند - مشکل اصلی تروجان هایی مانند ترویا Troya این است که آنها بر اساس آدرس IP کار می کنند و تنها در کام÷یوترهایی قابل استفاده هستند که IP Valid داشته باشند. یا در حالت دیگر، IP شما نسبت به آن کامپیوتر Valid (معتبر) باشد. این بدین معناست که مثلا اگر شما در یک شبکه قرار داشته باشید و سرور Troya روی یکی از کامپیوترهای آن شبکه اجرا شده باشد، چون آن کامپیوتر نسبت به شما IP شناخته شده ای دارد، لذا می توانید به آن وصل شوید. اما کس دیگری از خارج آن شبکه نمی تواند به آن کامپیوتر دسترسی داشته باشد.

مثلا در کافی نت ها، که یک کامپیوتر مرکزی به اینترنت وصل می شود و دارای IP Valid (آی پی معتبر) است و دیگر کامپیوترهای آن شبکه که از طریق کامیپوتر مرکزی به اینترنت وصل می شوند، IP Valid در اینترنت ندارند. لذا، با استفاده از یک تروجان مثل ترویا Troya تنها می توان کامپیوتر مرکزی را کنترل کرد. آن هم در صورتی که IP ولید داشته باشد. و  به دیگر کامپیوترهای این کافی نت از خارج شبکه نمی توان دسترسی داشت. اما این مشکل دیگر در "ترومسنجر" وجود ندارد. زیرا کار این برنامه بر اساس آدرس IP نیست و Valid بودن یا نبودن آن تاثیری در کارکرد این برنامه ندارد.

کارهایی که این برنامه انجام می دهد.

نکته: بزرگ و کوچک بودن فرمانها تاثیری در اجرا شدن یا نشدن آنها نخواهد داشت. مثلا cmd/ برابر با CmD/ است.

دیدن فایلها و پوشه ها - با استفاده از فرمان cmd/ می توانید فرامین سیستم عامل DOS را روی کامپیوتر هدف اجرا کنید و نتیجه آن را همان لحظه در پنجره PM مشاهده کنید. چنانچه متن خروجی از اجرای آن فرمان از یک حد خاصی بیشتر بود، به قسمتهای مختلف خرد شده و تکه تکه در پنجره PM ارسال می شود. چون یاهو مسنجر از لحاظ حداکثر طول یک پیام محدودیت دارد و نمی توان متنی را بیش از یک حد مشخص در پنجره PM ارسال کرد.

با فرمان view/ می توانید محتویات یک فایل متن را در پنجره PM نمایش دهید. که وضعیت آن در صورت طولانی بودن متن به همان شکلی که در بالا توضیح داده شد خواهد بود.

دانلود فایل از کامپیوتر هدف - با فرمان getfile/ می توانید یک فایل را به طور غیرمستقیم دانلود کنید. بدین صورت که با مشخص کردن مسیر فایل در کامپیوتر هدف، آن فایل در محل خاصی Upload شده و لینک آن به شما داده خواهد شد.

گرفتن عکس از صفحه مانیتور - با استفاده از فرمان screenshot/ می توانید عکس صفحه مونیتور کامپیوتر هدف را مشاهده کنید. حتما این سوال برایتان پیش آمده که : یاهو مسنجر که یک محیط متنی است، چطور می‌تواند تصویر برای ما ارسال کند ؟ جواب این است که : عکس در محل خاصی Upload شده و لینک آن به شما داده می‌شود که می توانید آن را در Internet Explorer مشاهده کنید.

بیرون دادن CD Drive - همانند سنت دیرینه ی همه تروجانها، با استفاده از فرامین ejectcd/ و closecd/ می توانید درایو CD ی کامپیوتر هدف را بیرون داده و یا تو بکشید.

خاموش و Restart کردن کامپیوتر - با فرامین shutdown/ و restart/ می توانید کامپیوتر را خاموش یا ریست کنید. البته مواظب باشید که برای این کار هیچ تاییدیه یا سوالی از شما پرسیده نخواهد شد و کلیه اطلاعات ذخیره نشده شما از بین خواهد رفت. لذا در هنگام تست این فرمان احتیاط کنید.

دریافت فایل از اینترنت - با فرمان download/ می توانید فایلی را از اینترنت در کامپیوتر هدف دانلود کنید. و تعیین کنید که در چه محلی ذخیره شود.

دیدن زمان و تاریخ - با فرمان time/ یا date/ می توانید زمان و تاریخ فعلی کامپیوتر هدف را به دست آورید.

گذاشتن پسورد برای روبات - در تنظیمات برنامه می توانید مشخص کنید که صاحب این روبات چه کسی است (یعنی ID اصلی شما)‌ و اگر کس دیگری خواست به این روبات فرمان دهد، باید پسورد وارد کند. که پسورد را هم شما تعیین می کنید. یعنی درواقع هر کسی حق دسترسی به روبات و کنترل کامپیوتر هدف را نخواهد داشت. مگر این که یا صاحب (Admin)‌ روبات باشد یا اینکه پسورد را داشته باشد. البته می توانید روبات را طوری تنظیم کنید که نیازی به پسورد نداشته باشد. که در آن صورت، هر کسی می تواند به روبایت PM داده و آن را کنترل کند.تغییر متن وضعیت روبات (Status Message) با استفاده از فرمانهای status/ و idle/ و busy/ می توانید متن وضعیت (Status Message)‌ روبات را تغییر دهید. چند نمونه:

/status Now I'm free.
/idle I'm not here.
/budy I'm busy. don't PM to me.

که همانطور که مشخص است، با فرمان status/ متن به صورت عادی در جلوی ID روبات قرار خواهد گرفت. و با Idle و Busy، نیز آیکونهای مربوط به آنها جلوی ID روبات قرار می گیرد.

لغو عملیات ارسال متن طولانی همانطور که قبلا گفته شد، چنانچه متنی که از اجرا شدن یک پیام برگردانده می شود، از یک حدی بیشتر باشد، آن پیام به صورت تکه تکه ارسال خواهد شد. در صورتی که شما حوصله نداشتید صبر کنید تا ارسال متن تمام شود، می توانید با استفاده از فرمان cancel/ ، ادامه ارسال متن را لغو کنید.

اجرای فایل در کامپیوتر هدف - با فرمان run/ می توانید یک فایل خاص را در کامپیوتر هدف اجرا کنید. این عمل معمولا بعد از انجام دستور download/ استفاده می شود. چون شما فایلی را از اینترنت دانلود کردید و احتمالا می خواهید در کامپیوتر هدف اجرا شود.

تغییر رنگ و فونت

در این نسخه، یعنی نسخه 1.1 امکان تغییر رنگ و فونت روبات ترومسنجر نیز وجود دارد. مثال

/color red
/color blue
/color green
/font Courier New

انجام کارهای متفرقه با دستورات DOS

دریافت اطلاعات شبکه 

با فرمان cmd ipconfig /all/ می توانید اطلاعاتی در مورد آدرس های IP و دستگاه های شبکه ی موجود در آن کامپیوتر بدست آورید.

با فرمان cmd netstat -na/ می توانید اطلاعات در مورد ارتباطات اینترنتی که در حال حاضر در کامپیوتر هدف برقرار شده است، به همراه پورتهای باز آن کامپیوتر داشته باشید.

دریافت اطلاعات ویندوز

با فرمان cmd tasklist/ می توانید لیست پروسه های در حال اجرا در محیط ویندوز را بدست آورید. البته این فرمان برای اجرا شدن نیاز به ویندوز XP و به بعد دارد. و در ویندوز 2000 پشتیبانی نمی شود.

با فرمان cmd ver/ می توانید ورژن ویندوزی که در کامپیوتر هدف نصب شده است بدست آورید.

با فرمان cmd WhoAmI/ می توانید ببینید که این کامپیوتر در شبکه چه وضعیتی دارد. یعنی عضو چه Domain یا Workgroup یی هست و نام کاربر فعلی وارد شده به ویندوز چیست.

دریافت اطلاعات عمومی ویندوز

IP/ - این فرمان برای به دست آوردن آدرس IP کامپیوتر هدف به کار می رود. دقت کنید که یک کامپیوتر ممکن است بیش از یک آدرس IP داشته باشد. به عنوان مثال، شما از یک اکانت Dialup برای وصل شدن به اینترنت استفاده می کنید، در حالی که کامپیوتر شما قبلا به یک شبکه محلی LAN متصل شده و IP خاص خود را دارد. در این حالت کامپیوتر شما 2 آدرس IP مختلف دارد که با یکی از آنها در شبکه محلی و با دیگری در اینترنت شناخته می شود. ترومسنجر کلیه آدرس های IP موجود در سیستم را برای شما ارسال می کند.

osname/ - نمایش نام و نسخه سیستم عامل به همراه شماره سرویس پک. به عنوان مثال: Windows Server 2003 Service Pack 1.

computername/ - این دستور، نام کامپیوتر هدف را به شما برمی گرداند. نام کامپیوتر، نامی است که آن کامپیوتر به وسیله آن در شبکه شناخته می شود. البته اگر به شبکه نیز متصل نباشد، نامی که در موقع نصب ویندوز به آن داده شده بر می گردد.

winusername/ - نمایش نام کاربر فعلی که به سیستم وارده شده است. در ویندوز XP این احتمال وجود دارد که چندین کاربر مختلف از یک کامپیوتر استفاده کنند و هر کدام با نام کاربری خود به کامپیوتر وارد شده باشند. البته در ویندوز سرور 2003 این نامه همیشه برابر با Administrator خواهد بود. چون این اکانت اصلی برای وارد شدن به سیستم است و تعریف کردن اکانت های مختلف در ویندوز 2003 سرور راحت نبوده و معمول نیز نیست.

yahooid/ - به وسیله این دستور می توانید بفهمید آخرین کسی که در آن کامپیوتر از یاهو مسنجر استفاده کرده، چه کسی بوده است. البته برای این کار باید حتما یاهو مسنجر در سیستم هدف نصب بوده و حداقل یک نفر از آن استفاده کرده باشد.

/cmd
/help
/restart
/shutdown
/screenshot
/time
/date
/cancel
/view
/run
/status
/getfile
/login
/ejectcd
/closecd
/download

برای دیدن راهنمای ساختن سرور به این صفحه از سایت سازنده مراجعه کنید

TroMessenger را می توانید از اینجا :

دانلود کنید نسخه ی 1.1 را با حجم 1.18 مگابایت

نظرات 4 + ارسال نظر
امیر پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 06:34 ب.ظ http://pnugarmsar.blogsky.com

سلام وب خوبی داری . می خواستم بات تبادل لینک کنم

محمد پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:55 ب.ظ http://hackerejavoon.mihanblog.com

سلام.وبلاگه باحالی داری...میشه رمز این برنامه را بهم بگید و برنامه ی درست کردن امضای الکترونیکی...ممنون.بای

مینا پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:47 ب.ظ

لینک دانلودش کار نمیکنه اگه میشه درستش کنید یا به میلم بفرستید ممنون میشم بای

علی دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:43 ب.ظ

سلام . وب خوبی هست ولی لینک دانلودش کار نمیکنه اگه ممکنه واسم میل بفرست
ممنون میشم بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد