در گوگل تاک خود را idle کنید!

شاید شما هم یکی از طرفداران گوگل تاک باشید مثل من، به خاطر اون سادگیش و در عین حال زیباییش و صدای فوق العاده با کیفیت و بدون نویز و سریع اون. البته قبول دارم هنوز کامل نیست و کلی کم و کاستی داره نسبت به یاهو و لایو مسنجر ولی خوب باید صبر کنیم کم کم انشا الله درست می شه، همان طور که دیگر پیغام رسان ها کم کم پیشرفت کردند.

یکی از مشکلات گوگل تاک اینه که وقتی شما با اون آنلاین می شین نمی تونید کاری کنید که در بعضی مواقع که بستگی به شرایط شما داره وضعیت خود را به حالت idle ببرید. به صورت پیش فرض این امکان برای شما وجود ندارد ولی در این پست قصد دارم شما رو با روشی آشنا کنم که این کار رو برای شما انجام می ده.


برای این کار شما ابتدا باید برنامه کم حجم gAlwaysIdle را نصب کنید. سپس بعد از نصب این برنامه یک سری تنظیمات به پیغام رسان گوگل تاک شما اضافه می شه که با کلیک راست بر روی آیکون گوگل تاک در کنار ساعت ویندوز به آنها دست رسی پیدا می کنید. گزینه Normal idle به شما این امکان رو می ده که تشخیص زمان برای نشان دادن وضعیت idle رو به خود برنامه بسپرید. گزینه Always idle به شما این امکان رو می ده که همیشه در وضعیت idle باشید. Never idle هم که به شما اجازه می ده که کاری کنید که هیچ وقت در وضعیت idle قرار نگیرید!
 اینارو که گفتیم تموم شد چند تا چیز هم بی ریط با این پست: شنیدید که نسخه جدید جیمیل بر روی بعضی حساب ها فعال شده، برای ما که نشده تا الان، انشا الله که برای شما شده باشه. این سرویس IMAP جیمیل که هفته پیش فعال شده تازه برای ما فعال شده، حالا نمی دونم به خاطر تحریم هاست یا … . هرکی اگه با فعال کردن سرویس IMAP در جیمیل و تنظیماتش مشکل داست بگه در نظرات، ما بنویسیم. راستی به دو لوگوی زیر توجه کنید:
سمت چپی برای وقتی هست که به صفحه عمومی جیمیل رفتم، قبل از ورود به حساب کاربریم که در سمت چپ بالا قرار داشت ولی دومی زمانی هست که وارد حساب کاربریم شدم بعد از زمان کوتاهی متوجه شدم این یکی لوگو کمی مات تره با دیگر روزها و فرق کرده. اول گفتم شاید مرورگره خرابه یا … بد متوجه شدم آدرس این لوگو با اون یکی فرق داره به نظر شما جریان چیه؟ آیا تغییراتی که می خواد اعمال بشه رو نشون می ده یا می خواد از آزمایشی در بیاد یا …؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد