4+1 برنامه‌ی رایگان رایت CD

اگر از کاربران باتجربه بخواهید تا یک برنامه رایت CD به شما پیشنهاد کنند، معمولاً Nero Burning rom که یک برنامه تجاری است معرفی می‌شود که همیشه با تعداد زیادی ابزار اضافه همراه است و خیلی از کاربران به آنها احتیاجی ندارند. از طرفی حجیم بودن برنامه نیز برای آنها خوشایند نخواهد بود.
در این مطلب 1+4 برنامه‌ی رایگان و کم حجم که می‌توان بعنوان جایگزین از آنها استفاده کرد معرفی می‌شوند، هرچند که شاید این برنامه‌ها تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌ها Nero را نداشته باشند اما به عنوان یک برنامه ساده کارشان را خیلی خوب انجام می‌دهند.

ImgBurn

قطعاً می‌توان گفت ImgBurn یک برنامه کامل برای رایت CD است که از انواع ایمیج‌ها، ویندوزها، CD، DVD، HD DVD و Blu-Ray پشتیبانی می‌کند. تنها اشکال آن اینست که استفاده از آن کمی پیچیده به نظر می‌آید که البته توسعه دهندگان آن راهنمای کاملی از نرم‌افزار در سایت قرار داده‌اند.

CDBurner XP

یکی دیگر از برنامه‌های محبوب رایت CD این برنامه است. CDBurner XP نیز از انواع دیسک‌ها که شامل CD، DVD، HD DVD و Blu-Ray پشتیبانی می‌کند. نحوه‌ی استفاده از این برنامه نسبت به ImgBurn کمی راحت‌تر است اما شاید عدم پشتیبانی از فرمت nrg به مزاق بعضی کاربران خوش نیاید.

InfraRecorder

یک برنامه متن باز است که بصورت پرتابل و قابل نصب موجود می‌باشد و از لحاظ رابط کاربری شبیه به CDBurner XP است. این برنامه‌ی رایگان در پشتیبانی از فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری و ایمیج‌ها محدودیت دارد و قادر به نوشتن روی HD DVD و Blu-Ray نیست.

Ashampoo Burning Studio Free

این برنامه نسخه‌ی رایگان برنامه تجاریAshampoo است که امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما می‌گذارد و قادر به نوشتن انواع دیسک‌های نوری می‌باشد ولی تعداد کمی از فرمت‌های صوتی و تصویری وی ایمیج را پشتیبانی میکند.

Explore & Burn

این برنامه در واقع همان برنامه رایت درون ویندوز است که با Windows Explorer یکپارچه شده است. هر چند که استفاده از ان راحت است اما دارای قابلیت‌های چندانی نمی‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد