چگونه آیفون، آی پاد و آی‌پد خود را به صورت دستی آپدیت کنیم؟

اگر یک آی‌دیوایس نظیر آیفون و آی پاد و آی پد داشته باشید می دانید که همه فعالیت های شما باید از طریق آیتونز صورت بگیرد. طبعا آپدیت و ریستور  iOS نیز از همین طریق صورت می گیرد. اما با توجه به سرعت دانلود پایین از آیتونز عملا آپدیت مستقیم از طریق آیتونز کار بسیار سختی‌ست و عموما موفقیت آمیز نیست. اما غیر از این راه، راه دیگری برای آپدیت کردن وجود دارد که شما فایل سیستم عامل دستگاه خود را جدا دانلود کرده و سپس با آیتونز آپدیت کنید که در این پست این کار را آموزش خواهم داد.


در ابتدا شما باید فایل آخرین نسخه از iOS ارائه شده برای آی دیوایس‌تان را از اینجا دانلود کنید. دقت کنید که اپل همیشه تنها به شما اجازه آپدیت به آخرین نسخه از سیستم عامل خود را می دهد و اگر امروز به فرض iOS6 عرضه شود شما فردا امکان ریستور یا آپدیت به هیچ کدام از ورژن های iOS5 را نخواهید داشت. پس حتما آخرین نسخه از سیستم عامل دستگاه خود را از این سایت دانلود کنید.
اکنون بعد از دانلود فایل، شما یک فایل با پسوند IPSW دارید که این در حقیقت همان پسوند مورد نیاز آیتونز برای آپدیت یا ریستور است. حالا این فایل را چگونه به آیتونز دهیم تا آی دیوایس ما آپدیت یا ریستور شود؟

دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کرده و آیتونز خود را اجرا کنید. در ستون سمت چپ آیتونز نام دستگاه خود را مشاهده می کنید. روی آن کلیک کرده تا صفحه زیر را مشاهده کنید.

اکنون اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید دکمه Shift را روی کیبرد خود نگاه داشته و روی Update یا Restore کلیک کنید. همینطور اگر از سیستم عامل مک استفاده می کنید به جای شیفت کلید OPTION را روی کیبرد نگه دارید و روی Update یا Restore کلیک کنید. اگر سیستم عامل دستگاه شما به روز باشد همانند عکس بالا به جای Update جمله Check For Update را مشاهده خواهید نمود. بعد از کلیک کردن آیتونز از شما فایل دانلودی سیستم عامل را می خواهد که مسیر آن را مشخص کرده و روی فایل کلیک کنید تا عمل ریستور و یا آپدیت انجام پذیرد. با این کار شما بدون نیاز به دانلود نسخه سنگین iOS از آیتونز و با سرعت پایین خواهید توانست آی‌دیوایس خود را آپدیت و یا ریستور نمایید.

نظرات 5 + ارسال نظر
sina چهارشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 11:41 ق.ظ http://sinakolt669@yahoo.com

سلام،من یه آیپد 1 , ios 5.1.1 دارم،میخوام آپدیت کنم،بلد نیستم،تورو خدا منو راهنمایی کنین،بد جوری لازم دارم.خیییییلی ممنون،،اگه امکانش هس پاسخ رو به ایمیلم بفرستید ،،، sinakolt669@yahoo.com

افشین شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 06:57 ب.ظ

ممنون

Adib جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:13 ب.ظ

Man iphone 3g daram kodom yekiro az list bayad entekhab konam mrc

سلام شما باید از منوی بالا مدل ایفون و آخرین آپدیت که 4.2 و 3g هست رو دانلود کنید

Lily Potter پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:14 ق.ظ

سلام من ایپادم را دستی اپدیت کردم و الان هم فقط علامت کابل که باید به ایتونز وصل شود رو روی صفحم نشان میدهد و هرچی به ایتونزم وصل میکنم نمیگیرتش کمکم کنین چیکار کنم

Kami شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 10:32 ب.ظ

سلام دوستان من یه آیپد1wifiدارم میخاستم ببنیم آخرین ورژنiosک برای این مدل منتشر شده چنده ممنون میشم جواب بدین دوستان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد